Wilt u weten hoe we uw incasso meer verantwoord en effectiever kunnen maken?

Bel of mail met ons

Wilt u weten hoe we uw incasso meer verantwoord en effectiever kunnen maken?

Bel of mail met ons

PROXIMO is een netwerk van hoog gekwalificeerde lokale incasso-consulenten. Wij zorgen voor snelle oplossingen tegen lagere kosten.

PROXIMO, de oplossing dichtbij

De incassomarkt schreeuwt om verandering.

PROXIMO heeft hierin de lead genomen en is marktleider in het oplossen van openstaande facturen voor haar klanten door middel van lage bemiddelingskosten, begrijpelijke communicatie en direct persoonlijk contact aan huis/kantoor, overal in Nederland.

In een markt waar sturen op data overheerst, gaat PROXIMO zo snel mogelijk letterlijk op bezoek bij uw debiteur. Torenhoge kosten? PROXIMO brengt géén WIK-kosten in rekening bij uw debiteur, alleen een vergoeding voor een daadwerkelijk uitgevoerde actie. Afstandelijk taalgebruik? PROXIMO communiceert persoonlijk met uw debiteuren in hun eigen taal en in hun eigen omgeving. En waar uw debiteur na de incassofase meestal afscheid van u neemt, behoudt PROXIMO de debiteur voor u als klant. De belofte van PROXIMO; een snellere en verantwoorde oplossing van uw incassozaken. Dát is PROXIMO. Lees vooral verder over onze unieke aanpak.

Over Proximo

null
Hulp nodig? Bel of mail Proximo

DICHTBIJ DE DEBITEUR

Achter een schuld zit vaak een verhaal. Als dit verhaal duidelijk is, is de oplossing dichtbij. Daarom kiest PROXIMO voor een persoonlijke benadering van de debiteur via ruim 25 lokale incasso-consulenten, strategisch verspreid over heel Nederland. Uw debiteuren worden gebeld en bezocht door consulenten uit hun eigen omgeving. Zij kennen tenslotte deze omgeving en spreken dezelfde taal als uw debiteur. De PROXIMO-consulenten voeren geen incassogesprek, maar onderzoeken de reden van het niet betalen. Ervaring leert dat het contact daardoor directer en prettiger verloopt. Én er sneller een oplossing komt. Betalen is tenslotte vaak een kwestie van gunnen, een vertrouwd gezicht of even samen aan tafel kunnen zitten. Zo simpel is het.

ANDERE AANPAK, ANDERE CULTUUR

Het gaat PROXIMO maar om één ding: een snelle oplossing voor zowel de opdrachtgever als de debiteur. Wat het verhaal achter de schuld ook is. Zo schakelt PROXIMO schuldhulp in wanneer nodig. Mocht betaling, om welke reden dan ook, niet mogelijk zijn, dan signaleert PROXIMO dit snel. Zo worden onnodige juridische procedures voorkomen. Tenslotte is niet de incasso, maar de oplossing altijd het uitgangspunt. Daarnaast wil PROXIMO dat de relatie tussen opdrachtgever en debiteur actief en positief blijft. Want ook dit bevordert een snellere afwikkeling.

Voor alle duidelijkheid; is er geen reden om niet te betalen en uw debiteur weigert, dan wordt alsnog de gang naar de rechter gemaakt. PROXIMO gaat altijd uit van de oplossing, maar legt de verantwoordelijkheid van betalen waar deze hoort. Komt het tot een rechtszaak, dan worden alsnog de volledige WIK-kosten gevorderd.

Hulp nodig? Bel of mail Proximo
Hulp nodig? Bel of mail Proximo

AANZIENLIJK LAGERE KOSTEN

PROXIMO gaat uit van Activity Based Pricing; PROXIMO rekent alléén kosten als een actie is uitgevoerd en de kosten zijn gebaseerd op deze actie. De kosten die een debiteur moet betalen, inclusief lokale belacties en huisbezoek, liggen gemiddeld 55,6% lager dan de WIK-kosten! De kans op betaling wordt daardoor groter. En bij een deelbetaling wordt vrijwel direct op uw hoofdsom afgeboekt in plaats van op de incassokosten. Bovendien blijft het gesprek gaan over de oorspronkelijke factuur en niet over snel stijgende incasso- of proceskosten.

BEGRIJPELIJKE TAAL

De meeste van uw debiteuren begrijpen de vaktaal van incasso niet of nauwelijks. Dit staat een snelle oplossing in de weg en daarom communiceert PROXIMO uitsluitend in begrijpelijke taal met uw debiteuren. Zowel in brieven, e-mails en zelfs in de exploten (PROXIMO maakt zelf alle dagvaardingen en overige exploten). PROXIMO zorgt ervoor dat uw debiteur begrijpt wat u duidelijk wilt maken, gedurende het hele traject.

KWALITATIEVE DIENSTVERLENING

Alle aangesloten incasso-consulenten voldoen aan een hoge kwaliteitsstandaard. De PROXIMO-consulenten zijn opgeleid volgens het PROXIMO-Kwaliteitskeurmerk. Zij communiceren en handelen volledig volgens het PROXIMO PROTOKOL. Deze kwaliteitsstandaard wordt scherp gecontroleerd door PROXIMO. Hierdoor blijft de kwaliteit van dienstverlening hoog. En… de kosten laag. Want een snellere oplossing kost natuurlijk minder tijd en minder geld. Voor uw organisatie en uw debiteuren.

Wat zijn de voordelen voor uw organisatie als u gaat werken met PROXIMO?

null
  • Met de persoonlijke en oplossingsgerichte benadering door PROXIMO van uw debiteuren, voert uw organisatie een effectief en klantvriendelijk incassobeleid.
  • Uw debiteur wordt altijd thuis bezocht door een lokale consulent, hierdoor heeft u altijd optimale inzage in de situatie en krijgt u een sluitend advies of u wel of niet moet dagvaarden; dit scheelt veel onnodige procedures en dus onnodige kosten (griffierecht etc.)
  • Uw incassozaken worden sneller en op verantwoorde wijze afgerond.
  • PROXIMO bewaakt voor u de kwaliteit van de aangesloten leden van het netwerk. Hierdoor heeft u volledige transparantie op kwaliteit en kosten.
  • PROXIMO ontvangt de gelden van uw debiteuren en stort deze maandelijks volledig aan u door. Geen verrekening of andere inhouding.
  • De kosten richting uw debiteur zijn gebaseerd op Activity Based Pricing; hierdoor blijven de kosten laag en is er een snellere betaling van uw hoofdsom.
  • Met de PROXIMO benadering waarderen uw aandeelhouders, toezichthouders en klanten uw betrokkenheid bij uw debiteuren en hun situatie.
  • Ook na het PROXIMO incassotraject blijven meer klanten klant bij u.
  • U kunt rekenen op een betrouwbaar netwerk van kwalitatieve dienstverleners door heel Nederland.
  • Uw organisatie voldoet aan de toekomstige incasso-wetgeving

Bel of mail ons voor vragen

null

WE BEKIJKEN GRAAG MET U HOE WE UW INCASSO MEER VERANTWOORD EN EFFECTIEVER KUNNEN MAKEN. BEL OF MAIL MET ONS:

    BEL OF MAIL MET ONS

    Marathon 11-C
    1213 PG Hilversum

    Postbus 8010
    1201 HA Hilversum

    Tel: 085 – 077 53 00
    info@proximo.nl

     

    Wilt u aansluiten bij PROXIMO?

    Bezoek PROXIMO Netwerk

    Veel gestelde vragen

    null

    Mooi, zo'n verantwoorde incasso, maar werkt het wel?

    Absoluut. Vaak zit er achter de schuld nog een verhaal. Ervaring leert dat een persoonlijke, verantwoorde aanpak vaker leidt tot een snellere oplossing van een zaak.

    Hoe berekenen jullie de kosten voor onze incassozaken?

    PROXIMO hanteert geen staffelprijzen zoals de WIK, maar Activity Based Pricing. De debiteur betaalt dus alleen voor de actie die PROXIMO doet, niets meer. Stuurt PROXIMO alleen een eerste uitnodiging tot betaling en wordt dan direct betaald, dan is de debiteur met een paar tientjes al klaar, ongeacht de hoogte van de vordering en dus de hoogte  van de WIK die van toepassing is.

    Den Haag is bezig met regelgeving voor de incassobranche. Hoe serieus is dit?

    Er komt hoe dan ook nieuwe regelgeving. De verwachting is binnen nu en ca. 3 jaar.

    Behandelen jullie B2B-zaken of B2C-zaken?

    PROXIMO behandelt zowel B2B-zaken als B2C-zaken. Wat betreft consumenten is het erg belangrijk de persoonlijke omstandigheden bij iemand thuis te kennen en iemand persoonlijk te kunnen spreken. Dit maakt de informatievoorziening en advies richting u erg adequaat.

    Wat betreft bedrijven is het bijvoorbeeld een vaak voorkomende situatie dat een consulent bij een verzamelgebouw komt en de debiteur blijkt er allang niet meer gevestigd te zijn, terwijl hij nog in de KvK vermeld staat. Erg relevante informatie voor het vervolg van het traject, bijvoorbeeld wel of niet dagvaarden.